Dlaczego marketing jest potrzebny?

Najkrótsza definicja marketingu mówi „zaspokajać potrzeby, osiągając zyski”.  Marketing pozwala firmom osiągnąć ugruntowaną pozycje na rynku jak i wzbogacić ofertę. Dzięki działaniom marketingowym mamy realny wpływ na sprzedać i wzrost dotychczasowych zysków.

Czym jest marketing?

Marketing jest sposobem działania i zarządzania w firmie skierowanym na rynek i klienta. W internecie znaleźć można wiele definicji tego pojęcia. Według Amerykańskiego stowarzyszenia marketingu , marketing określany jest jako proces planowania i realizacji pomysłów urzeczywistniania koncepcji, ustalania cen, promocji , dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstwa.

Marketing a sprzedaż

W czasach globalizacji internetu i reklamy musimy w jakiś sposób dotrzeć do klienta, to właśnie marketing pozwala poszerzyć zasięgi. Dzięki dobrze przeprowadzonym akcjom promocyjnym coraz więcej ludzi jest w stanie nas poznać, jak i nasze produkty. Dzięki odpowiednio prowadzonym działaniom marketingowym jesteśmy również w stanie poznać,  a nawet wykreować potrzeby u klienta.

Zaufanie

Powracający klient, to klient który ufa naszej marce. Zaufanie jesteśmy w stanie wytworzyć poprzez odpowiednią strategie marketingowa. Ważne jednak jest by usługodawca był specjalistą w swojej branży. Klient chcąc kupić jakiś towar, uda się do sklepu w którym wie że kupi produkt najwyższej jakości. Wywołanie zaufania nie tylko powoduje wzrost sprzedaży, naturalnie klient zaczyna polecać nasze usługi innym co skutkuje powstaniem zjawiska nazywanym marketingiem szeptanym.

Jakie korzyści daje nam Marketing?

Marketing bardzo się zmienił w erze cyfrowej. Internet nie tylko umożliwił firmom docieranie do klientów w skali globalnej, ale także na poziomie mikro. Marketing może zwiększyć przychody na różne sposoby:

Marketing pomaga firmom dotrzeć do większej liczby klientów i generować większe zyski. Dzieje się tak, ponieważ marketing zwiększa świadomość produktów i usług firmy wśród potencjalnych nabywców, co przekłada się na wyższe współczynniki konwersji sprzedaży, większą liczbę lojalnych klientów i wyższą wartość życiową klienta.

Marketing może również pomóc w zwiększaniu przychodów dzięki rekomendacjom klientów lub marketingowi szeptanemu, zachęcając zadowolonych klientów do informowania rodziny i znajomych o produktach lub usługach firmy. Polecenia klientów są jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie przychodów, ponieważ wykazano, że mają pięciokrotnie wyższy współczynnik konwersji niż inne kanały marketingowe, takie jak społecznościowe

Czy marketing jest potrzebny?

Opowiadając na tytułowe pytanie, tak. W obecnych czasach działania marketingowe są potrzebne. Debacie podlega jedynie kwestia doboru strategii marketingowej. Inne podejście będzie potrzebne osobie prywatnej, tworzącej swoją markę osobistą, a inne wielkiemu przedsiębiorstwu wprowadzającemu swój produkt na nowy rynek.

Kto może przeprowadzać działania marketingowe?

Działać w marketingu może każdy, jednak dla najlepszych efektów warto skorzystać z usług Agencji Marketingowej,  jeśli interesuje cię czym zajmuje się agencja marketingowa zapraszamy do przeczytania naszego artykułu na ten temat.

 

Zainteresowany?

Daj nam znać a zaproponujemy odpowiednie rozwiązania które pomogą ci zrealizować twoje cele biznesowe.

Zainteresowany?

Daj nam znać a zaproponujemy odpowiednie rozwiązania które pomogą ci zrealizować twoje cele biznesowe.